Herintroductie Arrow

Arrow is al drie eeuwen bezig in de kledingbranche, zij begonnen als een overhemdfabrikant in een kleine ruimte in Troy, New York. Na een reeks fusies en samenvoegingen van bedrijven werd de naam Arrow uiteindelijk opgekocht door Cluett, Peabody&Co., zij begonnen destijds de succesvolle Arrow-campagne. Deze campagne was zo succesvol door ‘the Arrow Collar man’, dit was een fictieve man geïllustreerd door J.C Leyendecker en had zo’n grote populariteit dat er op per dag ongeveer 17,000 fanbrieven binnenkwamen voor ‘the Arrow Collar man’. Inmiddels heeft Arrow een gigantische internationale groei doorgemaakt, en is tegenwoordig door het bedrijf PVH in meer dan 100 landen verkrijgbaar.

In 2004 heeft PVH het Arrow-merk onder zijn vleugels genomen en zal doorgaan als overhemdenmerk. De Arrow shirts werden onderverdeeld in drie categorieën ‘the classics, the casual and the contemporary’, bij het categoriseren richtten zij zich dus niet op leeftijdgroepen, maar op stijl. Het is voor Arrow belangrijk om betaalbare, stijlvolle overhemden met kwaliteit te verkopen. Zij richten zich op de wensen en behoeften van de consument, hierdoor blijven zij een populair merk door de jaren heen. Door de grote populariteit van Arrow in onder andere de jaren ’20 is het merk ook terug te zien in sommige films die zich afspelen in die tijd, een recent en populair voorbeeld zijn de overhemden die Leonardo DiCaprio droeg in de film ‘The Great Gatsby’.

Inmiddels heeft het Duitse bedrijf Seidensticker de licentie van Arrow in handen en groeit het merk nog steeds. Overhemden en zogenaamd ‘classy’ kleden wordt in het algemeen weer populair onder mannen van alle leeftijden, Arrow biedt al jaren allerlei soorten overhemden aan en kan hier dus heel goed op inspelen. Sinds Arrow samenwerkt met Seidensticker zijn de categorieën bijgesteld naar ‘Casual, Classic and Denim’.  Arrow heeft nu ook knitwear, polo’s, stropdassen en shawls in hun assortiment opgenomen om hun klanten beter te voorzien. Er zullen nog productgroepen toegevoegd worden aan het Arrow-aanbod, wellicht kan men in de toekomst een volledige outfit bij Arrow uitzoeken.

De Arrow shirts zijn online verkrijgbaar op onder andere de website www.hemdvoorhem.nl.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.